Biuletyn Informacji Publicznej

Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe SP ZOZ w Lublinie

Logo - Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe SP ZOZ w Lublinie

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe SP ZOZ w Lublinie (ul. Spadochroniarzy 8, 20-043 Lublin, tel: 81 533 77 93, fax: 81 533 78 00, email: sekretariat@pogotowie.lublin.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe SP ZOZ w Lublinie.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2015-10-21.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-01-23.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Wiesław Marciniak, e-mail: informatyka@pogotowie.lublin.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 81 536 71 95. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku
o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

• na stronie internetowej znajdują się dokumenty i pliki multimedialne
nieprzystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Multimedia mogą nie
posiadać napisów dla osób niedowidzących. Pliki te będą stopniowo uzupełniane.
• nie wszystkie elementy wizualne zawierają ścieżkę dźwiękową z napisami dla
niesłyszących.
• nie wszystkie elementy multimedialne wizualne posiadają możliwą do uruchomienia
bezwzrokowo, poprawnie sformułowaną audiodeskrypcję.
• mogą zdarzać się błędne opisy alternatywne zdjęć, które będą stopniowo
eliminowane.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-03-18. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot
publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony
internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać
udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez
odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio
deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie,
o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba
żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu
dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni
od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot
publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie
możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia
z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może
zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot
publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu
dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana
dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu
wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

  1. Podstacja Śródmieście.
    Do budynku przy ulicy Spadochroniarzy 8 w Lublinie prowadzi ciąg pieszy i dojazdowy
    od ul. Spadochroniarzy. W obrębie 30 metrów od budynku znajduje się ponad
    36 wyznaczonych miejsc parkingowych, również z wyznaczonym miejscem dla osób
    z niepełnosprawnościami, które usytuowane jest w bliskiej odległości przy pochylni
    podjazdowej dla wózków, prowadzącej do budynku. Budynek posiada od strony
    parkingu wejście główne po schodach, przy których z lewej strony z wyznaczonego
    miejsca parkingowego można przemieścić się po pochylni podjazdowej dla wózków
    pod drzwi wejścia głównego i holu. Drzwi wejściowe posiadają przycisk – domofon
    usytuowany na odpowiedniej wysokości do obsługi samodzielnie przez osoby
    z niepełnosprawnościami, nie korzystające z opiekuna. Szeroki korytarz zapewnia
    swobodne wejście do windy osobowej obsługującej wszystkie kondygnacje budynku.
    Winda posiada jednostronne wejście, bez przeszkodowe dla przemieszczania się w
    poziomie, w tym osób z niepełnosprawnościami. Na parterze, interesant może
    skorzystać z toalety przystosowanej dla osób z niepełnosprawnościami. Przy
    pełnowymiarowej windzie, obsługującej wszystkie poziomy komunikacyjne osoby
    z niepełnosprawnościami mogą swobodnie przemieszczać się po budynku do każdego
    pomieszczenia objętego obsługą interesantów. Korytarze na piętrach są szerokie
    i wolne od barier architektonicznych. Ze względu na specyfikę działalności pogotowia
    obiekt nie posiada informacji w postaci pisma punktowego Braille dla niewidomych
    ani w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie
    zainstalowano również urządzeń do obsługi osób słabosłyszących. Jako rozwiązanie
    alternatywne Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe umożliwia osobom głuchym lub
    niedosłyszącym możliwość bezpłatnego korzystania z tłumacza migowego
    PJM.SJM,SKOGN. Ponadto osoby niepełnosprawne, niewidome lub słabowidzące
    mogą skorzystać z pomocy pracownika pogotowia w załatwieniu spraw urzędowych
    lub w pokierowaniu do miejsca docelowego. Nie ma zakazu wstępu z psem
    asystującym.

  2. Podstacja Czechów
    Do podstacji Czechów przy ulicy Kompozytorów Polskich 8 do budynku prowadzi ciąg
    pieszy i dojazdowy od ulicy Smorawińskiego i Kompozytorów Polskich. W okolicach
    Podstacji Czechów znajduje się parking, który posiada miejsce wyznaczone dla osób
    z niepełnosprawnościami. Do budynku prowadzi wejście, które posiada szerokie
    drzwi. Korytarz w budynku jest szeroki, wolny od barier architektonicznych,
    pozwalający na swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim. Na parterze budynku
    znajduje się toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych.

  3. Podstacja Bronowice
    Do podstacji Bronowice przy ulicy Tetmajera 21 prowadzi ciąg pieszy i dojazdowy od
    ulicy Tetmajera i ulicy Wilczej. Przy Podstacji Bronowice znajduje się parking, który
    posiada miejsce wyznaczone dla osób z niepełnosprawnościami. Do budynku
    prowadzi wejście, które posiada podjazd dla wózków inwalidzkich. Drzwi wejściowe
    oraz korytarz jest szeroki, wolne od barier architektonicznych, pozwalające na
    swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim. Na poziomie Podstacji Bronowice
    toaleta nie jest dostosowana dla osób niepełnosprawnych natomiast w budynku
    głównym na ulicy Tetmajera 21 znajdują się toalety dostosowane dla osób
    niepełnosprawnych.

  4. Filia Świdnik
    Do budynku przy ulicy Niepodległości 2 prowadzi ciąg pieszy i dojazdowy od ulicy
    Niepodległości. W obrębie 20 m od budynku znajdują się miejsca parkingowe. Brak
    miejsca wyznaczonego dla osób z niepełnosprawnościami.

  5. Filia Łęczna
    Filia w Łęcznej znajduje się w budynku administrowanym przez SP ZOZ w Łęcznej przy
    ulicy Krasnystawskiej 52. Miejsca parkingowe, znajdują się przed SP ZOZ w Łęcznej
    dostosowane również dla osób z niepełnosprawnościami.
    Do budynku pogotowia prowadzi wejście, które posiada szerokie drzwi wolne od
    barier architektonicznych. Toalety nie są dostosowane do osób
    z niepełnosprawnościami.

  6. Filia Kraśnik
    Do Filii w Kraśniku przy ulicy Fabrycznej 6 prowadzi ciąg pieszy i dojazdowy od
    ul. Fabrycznej. Przed budynkiem znajduje się parking, który nie posiada miejsca
    wyznaczonego dla osób z niepełnosprawnościami. Budynek posiada od strony
    parkingu wejście główne po schodach. Wejście jest szerokie i bez barier
    architektonicznych. W budynku jest szeroki korytarz pozwalający na swobodne
    poruszanie się wózkiem inwalidzkim. Po lewej stronie korytarza znajduje się toaleta,
    dostosowana dla osób niepełnosprawności

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

Od 1 kwietnia 2012 roku, czyli z dniem wejścia w życie ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o
języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r. Nr 209, poz. 1243),
osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się (zwana dalej
osobą uprawnioną) ma prawo do:

- skorzystania z usług tłumacza języka migowego,
- załatwienia sprawy przy pomocy osoby przybranej,
- kontaktu z Wojewódzkim Pogotowiem Ratunkowym SP ZOZ w Lublinie za pośrednictwem
narzędzi współczesnej komunikacji.


W celu skorzystania przez osoby zainteresowane z pomocy tłumacza języka migowego PJM,
SJM, SKOGN przy załatwianiu spraw w Wojewódzkim Pogotowiu Ratunkowym
Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Lublinie, prosimy o:
• zgłoszenie telefonicznie pod nr 81 533-77-93,
• przesłanie e-maila na adres: sekretariat@pogotowie.lublin.pl
• przesłanie wiadomości faxem pod nr 81-533-78-00,
• poprzez inną osobę.


Osoby zainteresowane pomocą tłumacza powinny zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia
ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się w sposób określony powyżej, co
najmniej 10 dni roboczych przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych oraz
wskazać wybraną metodę komunikowania się.
Wcześniejsze wskazanie sprawy ułatwi i przyspieszy jej załatwienie.

10. Aplikacje mobilne

Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe SP ZOZ w Lublinie nie posiada aplikacji mobilnej.

11. Informacje dodatkowe